Selecteer een pagina

DIENSTEN

Salarisadministratie

Ziet u als ondernemer op tegen het verwerken van de salarissen van uw medewerkers en alle administratieve taken en fiscale verplichtingen die daarbij komen kijken? 

De wet- en regelgeving binnen het arbeidsrecht, cao’s en loonheffing is altijd in beweging. Voor u vaak onbegonnen werk om dit allemaal bij te houden, immers u houdt zich liever bezig met het zorgen voor uw omzet en groei van uw organisatie.

Administratieve diensten

In de afgelopen 10 jaar heeft SAD haar diensten, naast de jarenlange ervaring en werkzaamheden in het opzetten en voeren van financiële en bedrijfsadministraties, uitgebreid in het opzetten, ondersteunen en/of voeren van de backoffice van diverse uitzendorganisaties. 

De flex-branche is een specifieke branche waar de wetgeving op het gebied van arbeidsrecht nogal afwijkt van de standaard. De WAB (Wet Arbeid in Balans) heeft er voor gezorgd dat uitzenden nog complexer is geworden. Meer kennis vergt om als uitzender te voldoen aan de keurmerken van o.a.; SNA en SNF.

Daarnaast heeft Payroll haar eigen definitie in het burgerlijk wetboek vanaf 2020; waardoor indien er sprake is van Payroll, de overeenkomst(en) valt onder het periode-/ketenregime, met daarbij alle bijkomende verplichtingen op het gebied van de primaire én secundaire arbeidsvoorwaarde van de “gedetacheerde medewerker”.

SAD adviseert en ondersteunt bij de uitvoering van uw backoffice, draagt er zorg voor dat uw organisatie voldoet aan het SNA keurmerk, begeleidt en ondersteunt u tijdens de NEN 4401 audit.

Maakt u gebruik van arbeidsmigranten, de ET regeling, huisvesting en weet u niet precies of u voldoet aan alle eisen die de fiscale wetgeving en de WAS (Wet Aanpak Schijnconstructies) stelt; Maar ook onderwerpen als de Werkkostenregeling hoe zit deze nu precies in elkaar, hoe kan ik mijn LIV optimaal benutten binnen de fiscale kaders.